Skip to main content
Търсене

Нашата история

Компанията Johnson & Johnson е създадена преди повече от 120 години. Оттогава насам сме дали на света идеи и нови продукти, които са допринесли за подобряване на здравето и благополучието на хората.

Повече от век грижа за хората

1886 – 2013

    • 1886

      Трима братя, Робърт Ууд Джонсън, Джеймс Ууд Джонсън и Едуард Мийд Джонсън основават компанията Johnson & Johnson в Ню Брънзуик, Ню Джърси, САЩ.

    • 1888

      Компанията издава наръчника „Съвременни методи за лечение на антисептични рани“, който бързо се превръща в един от водещите образователни текстове за антисептична хирургия. Благодарение на него практиката за стерилна хирургия се разпространява в САЩ и по целия свят

    • 1888

      Johnson & Johnson са първите, които пускат на пазара комплекти за първа помощ. Първоначално комплектите са били предназначени за железопътните работници, но скоро започват да се използват масово за обработване на рани.

    • 1894

      Johnson & Johnson пуска на пазара комплекти за майчинство, които гарантират безопасност на майката и бебето при раждане. На пазара излиза бебешката пудра JOHNSON'S®. Успехът й води до създаването на фирменото бизнес направление за бебета.

    • 1896-1897

      Служители произвеждат първите промишлени обеми санитарни продукти за жени, голяма стъпка напред в женското здраве

    • 1898

      Компанията започва масово производство на конец за зъби, който се предлага на хората на достъпна цена, за да могат да се грижат по-добре за зъбите си. Първоначално конецът за зъби се е произвеждал от остатъци от копринени конци.

    • 1900

      След опустошителен ураган компанията дарява продукти и пари на гражданите на Галвестън, Тексас, с което полага началото на традиция за предоставяне на помощи при бедствия

    • 1901

      Като част от ангажиментите си във връзка с оказването на първа помощ Johnson & Johnson публикува първите си „Насоки за първа помощ“, в които се описват най-добрите практики на водещи лекари. Брошурите се предлагат заедно с произвежданите от компанията комплекти за първа помощ.

    • 1906

      Само часове след земетресението в Сан Франциско Johnson & Johnson дарява пари и продукти, за да помогне на гражданите на града. Дарението е по-голямо от предоставеното от която и да е друга организация.

       

    • 1910

      Джеймс Ууд Джонсън поема ръководството на Johnson & Johnson до 1932 г.

    • 1921

      На пазара излизат BAND-AID®, лепящи се превързочни материали на марката, изобретени през 1920 г. от служителя Ърл Диксън. Това са първите пуснати на пазара лепенки за малки рани, които потребителите могат да слагат сами.

    • 1924

      В Обединеното кралство стартира дейност първата ни компания отвъд океана.

    • 1930-1931

      Компанията се разраства чрез поделенията си в Мексико и Южна Африка (1930 г.) и в Австралия (1931 г.).

    • 1931

      Едно от оперативните дружества на Johnson & Johnson създава продукти за семейно планиране с ORTHO-GYNOL®, първият контрацептивен гел, който се продава по лекарско предписание. Създаването му се дължи на необходимостта от надеждни продукти за семейно планиране

    • 1932

      Робърт Ууд Джонсън II, син на основателя на компанията със същото име, застава начело на Johnson & Johnson. Известен като генерал Джонсън, той превръща компанията в глобална децентрализирана група от компании.

    • 1937

      Компанията открива поделения в Аржентина и Бразилия. В Линден, Ню Джърси, се основава компанията Ortho Research Laboratories, Inc., специализирана в производството на продукти за женското здраве.

      Генерал Робърт Ууд Джонсън създава „Нашето кредо“, което се превръща във водеща философия на Johnson & Johnson.

    • 1943

      Д-р Филип Левин, създателят на човешкия rH (резус) фактор, става част от екипа на Ortho Research Laboratories, с което се полагат основите на бизнес направлението за диагностика в световен мащаб. Johnson & Johnson става публична компания, регистрирана на Нюйоркската фондова борса.

    • 1944

      Д-р Филип Левин, създателят на човешкия rH (резус) фактор, става част от екипа на Ortho Research Laboratories, с което се полагат основите на бизнес направлението за диагностика в световен мащаб. Johnson & Johnson става публична компания, регистрирана на Нюйоркската фондова борса.

    • 1949

      Основава се Ethicon Inc., която наследява бизнеса със стерилни конци на компанията.

    • 1954

      На пазара излиза JOHNSON'S® Baby Shampoo with NO MORE TEARS® – първият мек шампоан без сапун, предназначен за деликатната бебешка коса, който не предизвиква дразнене на очите.

    • 1957

      Основана е първата оперативна компания на Johnson & Johnson в Индия.

    • 1959

      Johnson & Johnson придобива McNeil Laboratories в САЩ и Cilag Chemie AG в Европа, с което засилва присъствието на компанията в разрастващата се фармацевтична индустрия. Един от продуктите на McNeil, TYLENOL® (ацетаминофен), който е елексир за децата, е първото лекарствено средство срещу болка без аспирин, което се продава по лекарско предписание. Една година по-късно препаратът започва да се предлага без рецепта и се превръща в най-препоръчваното от лекари и педиатри средство за облекчаване на болка.

    • 1961

      Към групата от компании се присъединява и белгийската Janssen Pharmaceutica N.V. Основателят ѝ, д-р Пол Янсен, се слави като един от най-иновативните и продуктивни фармацевтични изследователи на 20-ти век.

    • 1963-1973

      Под ръководството на председателя на борда и главен изпълнителен директор Филип Б. Хофман оперативните компании пускат на пазара нови лекарства за шизофрения, семейно планиране и интимна грижа. 1963 година е последната, в която бебешката пудра на JOHNSON'S® се продава в метални опаковки.

    • 1978

      Johnson & Johnson съобщава за плановете си да изгради нова световна централа в Ню Брънзуик, Ню Джърси, и сформира публично частно партньорство за съживяване на града

    • 1976-1989

      Под ръководството на Джеймс Е. Бърк като председател на борда и главен изпълнителен директор компанията навлиза в нови сфери на здравеопазването като грижа за зрението, механично затваряне на рани и диабет, и открива поделения в Китай и Египет.

    • 1987

      Johnson & Johnson става съосновател и партньор на Safe Kids Worldwide, първата национална, а впоследствие и глобална кампания за намаляване на злополуките и нараняванията при деца. До 2008 г. благодарение на кампанията смъртността при непреднамерените злополуки с деца до 14-годишна възраст в САЩ е намаляла с 45 процента.

    • 1987

      Бизнес направлението за грижа за очите пуска на пазара ACUVUE®, маркови контактни лещи, първите еднократни контактни лещи, които могат да се носят до седмица, да се изхвърлят и да се заменят с нови. Този тип лещи премахват нуждата от почистване, дезинфектиращи разтвори и съхранение. По-късно марковите контактни лещи 1-DAY ACUVUE® стават първите еднодневни контактни лещи.

    • 1989-2002

      Под ръководството на Ралф С. Ларсен като председател на борда и главен изпълнителен директор към групата от компании се присъединяват Neutrogena Corporation, бизнеса на Kodak за клинична диагностика, Cordis Corporation и Centocor; разрастването на компанията продължава в Русия и Източна Европа.

    • 90-re

      Ендохирургията на Ethicon се развива и представя метода на минимално инвазивната хирургия, при която се правят много малки разрези и пациентите се възстановяват много по-бързо, отколкото при традиционната хирургия.

    • 1994

      Първият коронарен стент PALMAZ-SCHATZ® се превръща в революционно откритие за кардиологията. Коронарните стентове поддържат съдовете отворени, за да може кръвта да преминава към сърцето. По-късно Cordis Corporation представя първия медикамент-излъчващ стент, който предотвратява запушването на артериите.

    • 2002

      Уилям К. Уелдън е избран за председател на борда и главен изпълнителен директор на Johnson & Johnson, едва шестият ръководител, който застава начело на компанията от основаването ѝ до този момент. Под негово ръководство компанията навлиза в нови терапевтични сфери като HIV/СПИН, както и в нови аспекти на здравеопазването и благополучието.

    • 2002

      Johnson & Johnson придобива Tibotec-Virco BVBA, за да откликне на спешните нужди на пациенти с HIV/СПИН и други инфекциозни заболявания като туберкулозата.

    • 2006

      Johnson & Johnson придобива Pfizer Consumer Healthcare, с което добавя към портфейла си легендарни потребителски марки като LISTERINE® Antiseptic (създаден през 1879), BENGAY®, BENADRYL® и други.

    • 2010

      Компанията подкрепя Целите на хилядолетието за развитие на ООН за подобряване на здравословното състояние на майките и децата в развиващите се страни. Като основен спонсор Johnson & Johnson помага за въвеждането в САЩ на първата безплатна мобилна здравна услуга, която предлага здравна информация чрез текстови съобщения на бременни жени и майки на новородени.

    • 2011

      Johnson & Johnson отбелязва 125 години грижа за хората и гледа напред към следващите 125 години трансформираща грижа за пациенти, потребители и общности по света.

    • 2012

      Aлекс Горски е назначен като главен изпълнителен директор на Johnson & Johnson. Това е едва седмият главен изпълнителен директор в историята на компанията.

    • 2013

      1. Нашите комплекти за първа помощ празнуват своята 125-та годишнина.

      2. Открити са центрове за иновации в Бостън, Масачузетс, Менло Парк, Калифорния, Лондон, Обединеното кралство и Шанхай, Китай.

      3. REMICADE ® (инфликсимаб) отбелязва 15 години на пазара и модерна грижа за пациентите